Waiting on Wednesday #8

Mittwoch, 16. Februar 2011

hosted by Breaking the Spine- thanks so much!

So, diese Woche mal wieder was gaaanz Untypisches für mich *g* heute möchte ich euch Angelfire von Courtney Allison Moulton näher bringen, von der ich vor einigen Wochen das erste Mal gehört habe und es scheint sich hier um eine super Kombination von YA und düsterer Welt zu handeln! Ich werde es mal im Auge behalten.

When seventeen-year-old Ellie starts seeing reapers - monstrous creatures who devour humans and send their souls to Hell - she finds herself on the front lines of a supernatural war between archangels and the Fallen and faced with the possible destruction of her soul.
A mysterious boy named Will reveals she is the reincarnation of an ancient warrior, the only one capable of wielding swords of angelfire to fight the reapers, and he is an immortal sworn to protect her in battle. Now that Ellie's powers have been awakened, a powerful reaper called Bastian has come forward to challenge her. He has employed a fierce assassin to eliminate her - an assassin who has already killed her once.
While balancing her dwindling social life and reaper-hunting duties, she and Will discover Bastian is searching for a dormant creature believed to be a true soul reaper. Bastian plans to use this weapon to ignite the End of Days and to destroy Ellie's soul, ending her rebirth cycle forever. Now, she must face an army of Bastian's most frightening reapers, prevent the soul reaper from consuming her soul, and uncover the secrets of her past lives - including truths that may be too frightening to remember.

Kommentare:

  1. Hallo erstmal, musste nach dem Lesen deines Interviews direkt mal hierher kommen ^^

    Bei "Angelfire" bin ich mir immer noch nicht sicher, ob ich's lesen soll. Mit Engeln hab ichs ja nicht so, aber es klingt trotzdem so toll :D

    AntwortenLöschen
  2. Hallo :) über Besuch freue ich mich doch immer!!

    sofort kaufen werde ich das Buch auch nicht, aber ich merke bei mir einfach, dass sich in letzter Zeit immer mehr Bücher, die von Engeln handeln auf meinem Wunschzettel verirren - es muss also etwas dabei sein, dass mich interessiert... und wenn ich es denn lese schreib ich sicherlich ne Rezi dazu ;)

    AntwortenLöschen

Hinweis: Nur ein Mitglied dieses Blogs kann Kommentare posten.